Cestování - Krátké zprávy, aktuality a články - Aktuálně ze světa

Přejít na obsah

Hlavní nabídka:

Jaké to je letět v Business class?

Vytvořil v Cestování ·
Do teď si vlastně nedokážu vysvětlit, jak se nám to povedlo, ale byl to zážitek jako blázen. S přítelkyní jsme letěli vůbec poprvé, a jak už jsem psal dřív, měl jsem z toho tak trošku strach. Nevěděl jsem, jak to na letišti chodí. Ve zkratce je to úplná brnkačka. Check-in, nebo online check-in, odbavit zavazadlo, pasová kontrola, bezcelní zóna, bezpečnostní kontrola a nástup do letadla. Na to, že jsme nikdy neletěli, jsme měli dohromady 7 přeletů. Po cestě do Thajska nám to pěkně časově vycházelo, že jsme neměli moc času na to, abychom se mohli někde rozkoukávat. Po cestě zpět jsme, ale měli 14 hodinové mezipřistání v Abu Dhabi. Tak super dopředu vše zařízené, že si půjčíme auto, zajedeme si do Dubaje. Všechno naplánované a bum. Utíkáme k půjčovně aut, měli jsme malé zpoždění a tam přišla špatná zpráva. Bohužel Vám nemůžeme půjčit vůz, protože nemáte kreditní kartu. My měli pouze debetní a z té prý nemohou zablokovat deposit. Přišlo zklamání, naštvání a co budeme dělat 14 hodin na letišti. Vůbec to neutíkalo, tak první na jídlo, pak do kavárny, čas se táhnul. Po nějaké době už jsme mohli projít do bezcelní zóny, kde jsme měli pořád ještě asi 9 hodin času. Koukáme na filmy, aby nám to rychleji uteklo. Těsně před odletem skoro usínáme, ale držíme se. Po 14 hodinách se na tabuli rozsvítil boarding. Tak jdeme nadšeně k pánům, co nám zkontrolují pas, palubní lístek a hurá do letadla. Jenže v tom jsme se zarazili a asi i probudili. Oběma nám to při skenovaní zapípalo a objevila se červená barva. Říkáme si něco je špatně, asi nepoletíme.

Po chvilce udivení a toho všeho jsme zjistili, že letíme v Business class. K letadlu nás odvezl autobus s koženými sedačkami. V letadle spoustu místa na nohy, automaticky polohovatelná sedačka, bezkonkurenční servis. Po usednutí dáte si pití, šampaňské. Ještě teď tomu nemůžu uvěřit, jak je to možné, že jsme letěli v této třídě, když jsme měli zaplacenou jen Economy. Ale to už se asi nedozvíme a jsme nesmírně rádi, že jsme si tohle mohli vyzkoušet hned při prvním letu. Kdo ví, možná už se tahle příležitost asi určitě neobjeví a kór, když to není zaplaceno. Při letu jsme byli neustále obsluhování letuškou a stevardem, kteří bylo vidět, že jsou zkušení v oboru. Neustálá péče, něco k pití, co si dáte k jídlu, co na snídani. No k nezaplacení. Bylo super letět se společností Etihad Airways.

Hlavní město Bangkok

Vytvořil v Cestování ·
Po příletu do Bangkoku už na nás na letišti čekal taxi s naším jménem, který nás odvezl přímo do našeho hotelu, který se nacházel asi 5 minut jízdy od hotelu. Přijeli jsme večer, takže jsme šli omrknout jen hotelovou restaurace, dali si večeři a šli spát. Druhý den ráno jsme se vzbudili a marně přemýšleli, co budeme dělat. Na telefonu jsme si našli pár památek, které bychom chtěli navštívit, ale teď otázka jak se tam dostat. Na internetu všude píší, že jsou levné taxíky. No na české poměry určitě ano sice všude co jsem našel, píší, že cesta by měla vyjít na nějakých 300 bathů. Tak jsme si řekli, super jedeme. Přišel jsem na recepci, nechali jsme si zavolat taxi, řekli, že za 5 minut je tu ani jsem se neotočil a taxík už stal před hotelem. Samozřejmě nám taxikář začal říkat, že je Bangkok samá zácpa a cesta bude trvat.

Jeli jsme asi 40 km k Velkému paláci a chtěl po nás teda 500 bathů, ale ukecal jsem ho na 400. Bohužel po příjezdu do centra se nám vypla mobilní navigace, tak jsme museli do první kavárny na Wi-Fi a zapnout jí znovu. Pro Thajce asi není úplně normální chůze, protože při každém podívání se do cesty už na nás mával taxikář, kam chceme zavést, nebo jsme pořád jen slyšeli TUK-TUK. Obešli jsme velký palác, který jsme tedy nenavštívili, ale po cestě jsme navštívili menší palác zvaný Wat-Pho. Pak jsme měli namířeno na Chinatown Market. Nespočet obchůdků, uliček a všeho možného, kde se nešlo ani vyznat kam vlastně jít. Ale na nákupy určitě super. Už byl večer, tak jsme se rozhodli, že se vrátíme zpět do hotelu. Stojíme u cesty, přijel taxi říkám, chceme do tohoto hotelu, jo bude to stát 500 bathů, my unavení, říkám super bereme. Sedneme do taxíku a taxikář absolutně nevěděl, kam má jet. Neustále s někým volal, nakonec jsme ho museli navigovat i my na podle mobilní navigace, kam má zabočit. No sranda . Druhý den jsme se rozhodli, jelikož byl víkend a my jakož to fanoušci nakupování, že se musíme dostat na velký trh s nákupy zvaný CHATUCHAK Market. Našli jsme opět přes telefon, že se tam dá dostat nadzemní dopravou. Našli jsme si tedy spoje, a že půjdeme na zastávku. K zastávce se dostat to je taky výhra. Jelikož asi Thajci neznají chodit pěšky, vůbec k zastávce nevedla normální cesta. My opět šli podle navigace přes nějaký most, kde žili domorodci, tak jsme raději zrychlili. Na market jsme se dostali bez problému. Nadzemka nás zavezla skoro přímo před tržiště. Okolí marketu byl i krásný park zvaný stejně jako market, Chatuchak park. Na trh jsme přijeli ráno, což bylo asi nejlepší, protože po 3 hodinách procházení obchůdku a uliček už jsme ani nevěděli, kde jsme byli, a kde ne. Je to tam obrovský. Na cestě zpět jsme bohužel opět museli jít přes most, kde žili domorodci, ale všechno jsme společně zvládli a dovolenou si suprově užili.

Lodí na ostrov Koh Phi Phi

Vytvořil v Cestování ·
Další naše zastávka za poznáváním Thajska byl ostrov Phi Phi. Na ostrov jsme přejížděli z Phuketu z přístavu Rassada. Lístky na loď jsme bookovali dopředu přes phuketferry.com mělo by to být levnější než na místě. Na ostrově jsme byli 6 nocí. Po příjezdu nás celkem zarazilo, že odpoledne je na ostrově odliv a tak v moři není skoro žádná voda. Tak jsme se báli co se děje a že si ani nezaplaveme. Všichni chodili hodně daleko do moře a pořád voda sahala jen po kotníky. Naštěstí po prvním ranním probuzení bylo vody v moři dost tak jsme zjistili, že kouoat se budeme asi spíš ráno. Nicméně moře bylo krásně čisté. Pláž zvaná Long Beach byla zasypaná turisty ze všech zemí. Jeden ze dnů jsme si zaplatili výlet na LongTail lodi na pláž Maya Bay známou z filmu s Leonardem Dicapriem. Pláž byla neskutečně přeplněná turisty a dalšimi x loďmi z různých stran Thajska. Tolik lidí kvůli krásné pláži a bílému písku. Dalšimi zastávkami v ceně výletu byla Monkey Beach, kde poskakují po stromech opičky. Pro turisty taky jedna z míst, které musí na tomto ostrově navštívit. Další zástavkou bylo potápění v moři mezi barevnými rybičkami jako z filmů. Pro nás určitě zážitek. Cena půldenního výletu 450 bathů. Dalším výletem byl výšlap na viewpoint. Krásná vyhlídka na celý záliv. Cesta nahoru asi 3km byla snad nekonečná, ale výhled nahoře k nezaplacení. Jinak večer samožřejmě procházení obchůdků, nakupování a smlouvání cen, k tomu kyblík namíchaného alkoholu a šlo to samo. Cesta zpět opět trajektem na Phuket, tam odtud z přístavu přímo na letiště a poslední zastávka našeho poznávání Thajska byla v hlavním měste Bangkok.

Thajsko – ostrov Phuket

První naší zastávkou z celých 14 dní strávených v Thajsku byl ostrov Phuket. Ostrov se nachází na jižní straně Thajska a je také nejnavštěvovanějším ostrovem celé země. Odtud se dá lodí dostat na všechny ostatní ostrůvky, nebo podnikat různé výlety.

Na ostrov jsme se přepravili letecky se společností Thai Smile. Po příletu na letiště jsme zaplatili za taxi, který nás za 1000THB dovezl až k našemu hotelu Chanalai Garden Resort, který se nachází nedaleko krásné pláže zvané Kata Beach. Na ostrově jsme byli 3 noci. Pobyt jsme si super užili, přes den opalování na pláži, nebo u bazénu, na večer jsme si udělali procházku po písčité pláži, ochutnali smaženou zmrzlinu a prošli nespočet obchůdků a tržnic. Jeden den jsme si za 300THB a jako zálohy cestovního pasu půjčili skútr. Byl to super zážitek jezdit po levé straně na cestě. V Thajsku si jezdí jak chtějí takže celou cestu předvídat a dávat pozor, ale za pokus to stálo. První naší zastávkou na skútru byl Karon view point, vyhlídka nad celým městem a zátokou, která stála za to vidět a udělat si několik fotografií na památku. Další plánovanou zastávkou byl Big Buddha, který je v celém Thajsku na více místech. Tato památka je v Thajsku moc uznávaná. Dámy a holky musí na toto místo mít zahalené nohy po kolena. Od sochy buddhy je další krásný výhled na druhou stranu ostrova. Poslední zastávkou byla Tiger Kingdom. Tzv. Zoo s tygry. Od malých tygříků úplně po ty největší. Ceny jsou tu různé, ale všechno mají na svých stránkách napsané. Bylo to na první pohled nebezpečné, ale tihle tygři jsou parádně naučení a můžete si na ně klidně i lehnout, nebo jim tahat za nohy či ocas. My měli i tu možnost, že tygra nalákali i si hrát a tak jsme viděli jak tygr skáče do bazénu a podobně. Bylo to skvělé nic takového se u nás asi nevidí.

Thajsko je krásná země a hlavně plná úsměvů a pozitivních lidí. Všichni Vám rádi se vším pomohou a za dobré ceny i odvezou kam budete chtít, nebo i v obchodě se Vám podaří usmlouvat slušné ceny. Pro mě Thajsko dovolená číslo 1, kterou jsem kdy zažil. Další článek bude z ostrova Phi Phi.

Letíte poprvé?

Vytvořil v Cestování ·
Letět poprvé pro mě byla jedna velká záhada. Neustále jsem hledal vše na internetu, jak provést check-in, nebo online check-in, jak se odbavit a to vše co je na letišti potřeba.

Nevím čeho jsem se tak bál, když je to v praxi úplná brnkačka. Stačí jen online provést check-in vyplnit tak pár údajů o sobě, vypsat věci z pasu a je to. Vytisknout palubní lístek (boarding pass) si můžete doma, nebo ho automaticky dostanete při odbavení Vašeho zavazadla na přepážce Vaší letecké společnosti, kterou si najdete na tabuli snad na každém rohu. Při příjezdu na letiště si stačí jen najít správný terminál přistoupit k přepážce nechat si odbavit zavazadlo a je to. Pak už jen projdete bezcelní zónou, kde je nespočet obchůdků, kaváren a restaurací. Po průchodu bezcelní zónou Vám u další přepážky zkontroluji palubní vstupenku a pas. Pak už jen najdete svojí odletovou bránu (GATE), číslo brány a už je čekáte na odbavení osobního zavazadla projdete scannerem a jdete do letadla.

V případě nejasností se nebojte obrátit a ptát se v komentářích.

Zdravím Vás a přeju příjemný první let.

Stáž v Řecku

Vytvořil v Cestování ·
Jedna z mých užitečných zkušeností do života je, když jsem měl možnost se zúčastnit stáže v Řecku. Na stáž jsem se dostal skrz přítelkyni, která jí absolvovala o rok dřív, než jsme tam jeli společně. Řecko mě zaujalo a tak jsem si řekl proč to nezkusit. A nelituju toho. V jednu chvíli jsem byl i rozhodnutý, že by mě tahle práce bavila. Pracoval jsem jako číšník v hotelové restauraci. Akorát v ČR je ta práce trošku rozdílná. Není to pro mě taková zábava.

Ale zpět ke stáži. Zprostředkovala nám jí paní Bašicová, přes Hotelovou školu v Jeseníku. Pracovní náplň nebyla ani tak náročná. Pracovali jsme ráno asi od 6:00, kdy jsme obsluhovali na snídaně, potom občas přes obědy. Na těch jsme nebyli každý den, protože nebylo tolik hostů, co by měli all-inclusive. A potom večer, kdy jsme od 18:00 obsluhovali hosty na večeře. Přes den jsme měli tedy v podstatě volno, kdy jsme mohli ležet u moře a užívat si tři měsíce jako skoro na placené dovolené. Večer jsme se scházeli s ostatními českými kamarády a procházeli si město, nebo seděli na pláži a vyprávěli si dojmy z celého dne. Nebo povídání si s řeckými spolupracovníky, které teď jezdíme navštěvovat už, ale jen na kratší dovolenou. Určitě doporučuji, pokud máte rádi sluníčko, lidi a poznávání nových míst zkusit nějakou takovou zkušenost. I vás budoucí zaměstnavatel může kladně přihlížet k takové praxi.

Balaton sound 2016

Vytvořil v Cestování ·
Festival plný světových DJ jako jsou Martin Garrix, Robin Schulz, Timmy Trumpet a například Martin Solveig. Tisíce lidí, přes 15 pódií, stánky s jídlem pitím, suvenýry a další. O tom všem je obrovský festival, který se každoročně koná v Maďarsku ve městě Zamardi u Balatonu.

Na tento festival se nám podařilo čirou náhodou dostat v roce 2016. Zkusili jsme se přihlásit do soutěže na očko.tv. A ono to vyšlo. Měsíc před festivalem přišel email, že se nám podařilo vyhrát jeden lístek na všechny dny festivalu v hodnotě přes 5000kč. Nešlo než toho nevyužít. Kolikrát se tam člověk může takto podívat. Koupili jsme tedy ještě jednu vstupenku a mohli jsme se těšit na světové DJ. Ubytování přímo v místě jsme už nesehnali, ale nevadilo nám to. Ubytovali jsme se v nedalekém kempu, který byl od festivalu asi 10 minut cesty pěšky.

Přes všechny dny bylo krásné počasí a tak mnoho lidí leželo u vody a odpočívalo, nabírali síly na večer. K večeru se hodně zaplňovalo okolí hlavního pódia, kde večer hráli ti nejznámější DJové. Nás nejvíce rozhýbal Martin Garrix. Opravdu neskutečný zážitek a doporučuji se určitě jednou podívat na tento festival. Stačí si jen podle programu vybrat, který den hraje, který DJ a zakoupit vstupenku například jen na jeden den.

Vysoké Tatry – Lomnický Štít

Vytvořil v Cestování ·
Poslední dobou s přítelkyní stále hledáme na Instagramu fotky, z míst, které bychom mohli navštívit. Sedíme, povídáme si, hledáme a najednou mi přítelkyně ukazuje fotku z Vysokých Tater. Samozřejmě jako vždycky to první zavrhnu, že se mi nechce a je to zbytečné za to dávat peníze. Ale po chvilce se mi to rozleželo a říkám ty jo proč ne? Zkusili jsme teda napsat pár kamarádům, jestli by se nechtěli přidat, aby vyšla cesta levněji a klaplo to.

Všechno bylo domluveno na sobotu v 6:00. Cesta z Olomouce nás vyšla zhruba na 1200kč tam i zpět a to i se slovenskou dálniční známkou. Celou cestu nám počasí moc nepřálo, bylo škaredě, mlha a občas i mrholilo. Ale taky jsem celou dobu říkal, že má vyjít počasí a být pěkně. Taky, že se tak stalo. Přejeli jsme kopec a vysvitlo krásně sluníčko. Do toho ta zima no bylo to krásný. Výhled, hory k nezaplacení. Po příjezdu do Tatranské Lomnice jsme se přesvědčili, že lanovka na Lomnický štít stojí 46euro což je přibližně 1200kč. Při pohledu nahoru jsme, ale řekli, to musíme vidět. A tak jsme tedy zaplatili, nasedli na lanovku směr Skalnaté pleso a tam odtud lanovkou, která je asi pro 15 osob až nahoru na Lomničák. Cesta ze Skalnatého plesa nahoru trvala přibližně 9 minut. Jelikož lanovka jezdí ve stanovené časy, a aby nebyl vrchol Vysokých tater přeplněn turisty, je možné na vrcholku strávit pouze 50 minut. Pak začnou vyvolávat čísla turistů, kteří se musí dostavit zpět k lanovce.

Pokud nevíte kam si zajet na výlet. Lomnický štít určitě doporučuji. Jde to zvládnout za jeden den, a když vyjde počasí(mrkněte na předpověď) stojí to za to.

Amsterdam TRIP

Vytvořil v Cestování ·
Jednou nám s přítelkyní napsal kamarád ze školy, co děláme? My napsali, že nic a on tak pojedeme do Amsterdamu?  Cožee?

Tak jsme se ze dne na den sbalili, on vzal auto a mohlo se vyrazit. Vyjížděli jsme v pátek ráno. Po cestě jsme se zastavili vyměnit nějaké ty Eura, projeli Prahou dál do Německa. Po cestě jsme se střídali v řízení tak nám cesta rychleji utekla. Po příjezdu do Amsterdamu už byl večer, takže než jsme zaparkovali, nikde nikdo nebyl. Vydali jsme se do města, kde jsme se akorát tak ztratili a celou noc jsme hledali auto, které se nám podařilo najít až tak kolem 2 nad ránem. Bez sil a vyčerpaní jsme se v autě natáhli a doufali, že další den bude lepší. A taky, že byl, ráno jsme si zašli na snídani, pak na kávičku a hledali, co bychom mohli v Amsterdamu obdivovat. Podle pohledů jsme našli velký nápis I am Amsterdam, u kterého se snad fotí všichni turisté, kteří tohle město navštíví. Po odpočinku v parku a focení všude možně jsme se vydali obdivovat větrné mlýny v nedalekém Zaanse Schans. Kde nespočet turistů mohlo vidět, jak se vyrábí dřeváky, které si mohli i zakoupit. V případě návštěvy Nizozemska určitě stojí za to si udělat chvilku a zajet se na tyhle větrné mlýny podívat. Je to nádhera! Po cestě z Amsterdamu nás napadla ještě jedna zastávka. A to Belgie. Super nápad byl se podívat do Bruselu, kde jsme se vyfotili u Atomia a tečkou na závěr byla obří pouť, kterou jsme samozřejmě museli navštívit. Už se stmívalo a všechno bylo nádherně osvícené. Na ruském kole jsme zdokumentovali osvícený Brusel, nakoupili suvenýry a mohli vyrazit zpátky domů. Super výlet pokud nevíte co dělat o víkendu .

Hlavní přípravy pro cestu do Thajska

Vytvořil v Cestování ·
Co vše je tedy potřeba na takovou dovolenou do Thajska zařídit? Zkusím Vám to popsat postupně tak jako jsme to zařizovali i my.

Nejlepší je si vše začít zařizovat dřív a postupně, není to potom tak nákladné jako kupovat vše najednou. První jsme si zařídili letenku a to z Vídně, protože byla levnější. Samozřejmostí je jeden přestup, který máme v Abú Dhabí. Letenky jsme hledali na mytrip.com, nebo na skyscanner.cz. Po zakoupení letenek jsme začali na internetu prohledávat místa, která bychom chtěli v Thajsku vidět.

Nejvíce nás zaujal ostrov Phuket, který navštívíme jako první a to na tři noci. Letenky na Phuket jsme kupovali s dostatečným předstihem. Je to super teď už nemáme žádné starosti a můžeme začít balit. V Bangkoku jsou dvě letiště hlavní Suvarnabhumi a Don Mueang. My, abychom nemuseli přejíždět mezi letišti, zvolili jsme let se společností Thai Smile, která létá z hlavního letiště. Letenku jsme zařídili přes skyscanner.cz v přepočtu asi za 4800kč pro dva tam a zpět. Po návštěvě Phuketu budeme přejíždět lodí z přístavu Rassada na ostrov Ko Phi Phi. Raději jsme si také rezervovali jízdenku dopředu je to lepší než pak stát frontu, protože ostrov navštěvuje spousta turistů. Jízdenku jsme zajišťovali přes internet a to na konkrétní datum a čas na stránce phuketferry.com. Obousměrná jízdenka tam a zpět nás vyšla na 1200kč(pro dva).

Nezbytně důležité pro nás bylo zajišťování ubytování. Nechtěli jsme jet na blind, a proto jsme hledali ubytování v hotelech, které by se nám líbilo a vyhovovalo nám. Na stránkách booking.com, nebo agoda.com je spousta hotelů, penzionů a dalších ubytování. Proto jsme si každé ubytování zařídili dopředu přesně na dny, jak se nám to hodí a teď už se jen těšíme, až budeme poznávat krásy jižního Thajska.

Další
Copyright 2015. All rights reserved.